T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ISPARTA / MERKEZ - Hediye Un Fabrikası İlkokulu

Haberler

Şbt

          Okulumuzda "Obezite ve dijital bağımlılığa karşı tedbir mahiyetinde öğrencilerin tabii ortamlarda arkadaşlarıyla uyum içerisinde oynayarak sosyal yönlerinin gelişmesine ve okul içindeki vakitlerini daha iyi değerlendirebilmelerine imkân sağlamak amacıyla okul bahçemizde gerekli düzenlemeler yapılmıştır.

          Öğrencilerin beden ve ruh sağlığı açısından sosyal gelişimlerini destekleyecek, okulumuz bahçesinde gelenek ve kültürümüzden beslenen yüz yüze oyunların oynanması sınıf öğretmenlerimizin eşliğinde yapılmaktadır.

May

         Ülkemizde kişi başına düşen su miktarı 1.1550 m³ / yıldır. Tüik verilerine göre 2030 yılında nüfusumuzun 100 milyona çıkacağı düşünülürse bu rakamın 1.000 m' / yıl’a düşeceği ve su fakiri ülkeler arasına katılacağımız öngörülmektedir. Suyun bu denli önem arz eNiği günümüzde düşen yağmur sularının sadece %30’unun yer altı sularına katıldığı ve faydalanılamayan yağmur suyu miktarının çok büyük olduğu, son derece çarpıcı bir gerçektir. Su fiyatlarının da suyun önemi doğrultusunda artış gösterdiği düşünülecek olursa, yağmur suyunun toplanıp depolanması ve değerlendirilmesi hem çevre ve su kaynakları bakımından hem de ekonomik kazanım açısından fevkalade etkin bir yöntemdir. Günümüzde özellikle, önemli miktarlara ulaşan sulama suyu ihtiyacı için genellikle içilebilir şebeke sularının kullanılması, hem çevresel hem de ekonomik açıdan önemli bir kayıptır.          Dünya’da Yeşil Bina Sertifikasyon Sistemleri, su tüketiminin azaltılması konusunda gelişen teknolojiler ile birlikte her ülke, yönetmelik, standart ya da bilimsel nitelikteki kılavuzlar ile bu teknolojilerin kullanım şeklini belirlemiş ve yaygınlaşmasını sağlamıştır.   Yağmur Suyu Nerelerden ve Nasıl Toplanır?  

  • Yağmur suyu başta çatılar olmak üzere otopark ve yollar gibi sert zeminler ya da bina/duvar çevresindeki drenaj borularından toplanabilir. En temiz yağmur suyu çatıdan toplanır, bu yüzden suyun tek kademeli ve kaskatlı bir filtreden geçirilmesi kâfidir. Yol veya otoparktan toplanan yağmur suyunda toz, toprak, araçtan sızabilen yağ, lastiklerden kopan kauçuk vs. kirleticiler olabileceği için bunları da filtre edebilen çift kedemeli bir filtre tercih edilmelidir.
  • Toplanan yağmur suyu, borularla yağmur suyu filtresine yönlendirilir ve filtrelenen su depoya alınır.
  • Filtreleme, yağmur suyunun kullanımı için önemli bir koşul olan büyük miktarlarda yaprak, kum, kuş pislikleri gibi kirleticilerin, sudan ayrılmasını sağlayan, su tankına girmesini önleyen kolayca temizlenebilen mekanik bir işlemdir.
  • Yağmur suyunun toplanacağı alanın metre karesi ile yağmur suyu hasat miktarı doğru orantılıdır.
  • Her ilin yıllık yağış miktarı farklıdır. Bu yüzden ilgili şehrin yağış miktarı ile toplama alanı çarpılmalı ve ne kadar yağmur suyunun toplanabileceği hesap edilmeli. Yıllık yağış miktarları Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü’nün internet sitesinden edinilebilir.

Toplanan Yağmur Suyu Nerelerde Kullanılabilir?   Çamaşır Makinesi; Dermatolojik araştırmalar, yağmur sularının ev ve işleri için de kullanılabileceğini göstermiştir. Yağmur suyunda yıkanmış çamaşırlar ile içme suyunda yıkanmış çamaşırlar arasında bakteriyolojik açıdan hiçbir farklılık olmadığını göstermiştir.   WC Rezervuarı; Almanya Bad Berka’daki bir hastane yağmur suyunu kullanarak su tüketim maliyetlerini %20 oranında azaltmayı başarmıştır. Bu miktar 2000 yılında yaklaşık 36.144 m³ olmuştur. 2006 yılına kadar elde edilen tasarruf ise yaklaşık 1,5 Milyon Euro’dur. Bahçe Sulama; Temizlik İşleri; Araç Yıkama; Üretim/Proses Suyu; Fabrika ve İmalathanelerde Ev İçi Genel Kullanım; Basit bir arıtma prosesi ile şebekeden kullanılacak su miktarı sıfırlanabilir.

      Bu genç yürekli 4/B sınıfı öğrenci ve öğretmenlerini tebrik eder, nice başarılara diyoruz.

         

May

         Öğrencilere küçük yaşta trafik bilinci kazandırmak amacıyla oluşturulan Isparta Çocuk Trafik Eğitim Parkı'na okulumuz öğrencileri 7 Mayıs 2024 Salı günü eğitim alanına gittiler.  Öğrencilerin trafik kurallarını uygulamalı olarak öğrendiği, aynı zamanda eğitimin eğlenceye dönüştüğü parkta  eğitim aldı.

          İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen projeyle hizmete giren Çocuk Trafik Eğitim Parkı’nda çocuklar trafik kültürü bilinciyle geleceğe hazırlanıyor. Parka gelen çocuklara önce teorik eğitim sınıfında polis amcaları tarafından; Başta emniyet kemeri ve yaya geçidi kuralları olmak üzere trafikte uyulması gereken tüm kurallar, güvenlik önlemleri gibi trafikte hayat kurtaracak tüm detaylar öğretiliyor. Ardından ise bisiklet ve akülü araçlara binen çocuklar, trafik polisi ve öğretmenleri nezaretinde üst geçit, yaya geçidi, araç ve bisiklet kullanımı ile trafik ışıkları eğitimlerinden geçiyor. Öğrenciler trafik kurallarını kendileri için oluşturulan özel parkurlarda tecrübe ederek erken yaşta öğrenme fırsatı buluyorlar.

Nis

      Isparta Meteoroji Müdürlüğü'ne gezi düzenledik. Isparta Meteoroji Müdürlüğü yetkilileri hava olayların nasıl gözlemlendiğini uygulamalı olarak öğrencilerimize anlattılar. 

Nis

   23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını'nı okulumuzda öğrenci ve velilerin katılımıyla coşkuyla kutladık. Birbirinden güzel gösteri hazırlayan öğretmen ve öğrencilerimizi kutluyor, nice bayramlara diyoruz. 

Nis

    Isparta "Yüzüncü Yıl Zeka Oyunları Turnuvası" seçmeleri  için okulumuzda turnuva düzenlenmiştir. Turnuva 61 öğrenci katılmıştır. Turnuva sonunda dereceye giren öğrenciler okulumuzu Isparta Yüzüncü Yıl Zeka Oyunları Turnuvası'nda okulumuzu başarılı bir şekilde temsil ettiler. Öğrencilerimizi başarılarından dolayı tebrik ederiz.

Nis

           18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi, her yıl 18 Mart günü tüm Türkiye'de kutlanılan millî gündür. I. Dünya Savaşı sırasında 18 Mart 1915 tarihinde Osmanlı İmparatorluğu'nun Mustafa Kemal Atatürk'ün komutanlığında zaferiyle sona eren Çanakkale Deniz Savaşları'nın anıldığı gündür.

           18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi, okulumuz öğrencilerinin hazırlamış olduğu etkinliklerle çoşkulu bir şekilde kutlandı.

Nis

          Üstün bir mücadele ve kahramanlıklarla kazanılan Kurtuluş Savaşı sonrası, Milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy'un "Kahraman Ordumuza" hitaben yazmış olduğu şiir, 12 Mart 1921 tarihinde Birinci Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir.

         Milli Şairimiz ve aynı zamanda Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk milletvekilleri arasında yer alan Mehmet Akif Ersoy, yazdığı İstiklal Marşı dolayısıyla verilen ödülü kabul etmeyip, "Milli Marş para ile yazılmaz" diyerek "Darül Mesai" adlı bir hayır kurumuna bağışlamıştır.

           İstiklal Marşı, tam bağımsızlık ve kurtuluş savaşı mücadelesi veren kahraman ordumuzun gösterdiği iman, inanç, cesaret, kararlılık ve hürriyet aşkını en güzel ve coşkulu bir şekilde ifade etmektedir.

         İstiklal Marşımızın içeriğinde bulunan duygu ve mana derinlikleri Milletimizin öz benliğini yansıtmaktadır. Dizelerde geçen bayrak, sancak, ezan, hak, şahadet, din gibi kelime ve kavramlar milletimizi var eden temel değerlerimizdir.

         Bizlere miras olarak bırakılan bu eşsiz eser ve şanlı Türk bayrağı, Milletimiz var oldukça; geleceğimize yön vermeye, kutsal vatanımızın semalarında ilelebet yankılanmaya ve dalgalanmaya devam edecektir.

         Bu duygu ve düşüncelerle, İstiklal Marşımızın kabulünün 102.yıl dönümünde, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere, tüm aziz şehitlerimizi ve Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy'u rahmetle anıyor, kahraman gazilerimize de minnetlerimi sunuyoruz.

Mrt

   Okulumuz 3/A sınıfı öğretmenleriyle birlikte, "ÇEDES" etkinlikleri kapsamında mahallemizde bulunan, Vefa Konağı'nda kalan sakinleri ziyaret etmişlerdir. 

Mrt

            Deyimler bir dilin zenginliğinin göstergesidir. Atasözleri ise bir ulusun tecrübelerini yansıtır. Türkçe, deyimler ve atasözleri açısından oldukça zengin bir dildir. Eğitimde ise görsel materyaller kalıcı öğrenmede oldukça önemli bir yere sahiptir. Özellikle soyut ve mecaz kavramlar içeren deyimler ve atasözleri anlama ve yorumlama açısından kimi zaman zorluk yaşatmaktadır. 

            Dilimizin Zenginlikleri Projesi Şubat ayı etkinlikleri kapsamında okulumuz olarak atasözleri ve deyimler sergimizi düzenledik.

 Okulumuz öğrencileri seçtikleri deyim ve atasözlerine boyut kazandırarak kendilerince yorumladılar. Üç boyutlu deyimler ve atasözleri ile görsel materyallerin öğrenmeye katkısını bir kez daha vurgulamış oldular. 

           Katkı sağlayan tüm öğretmenlerimize , öğrencilerimize ve desteklerini her daim hissettiğimiz velilerimize teşekkür ederiz. 

Mrt

           İsrafın önlenmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını, oluşan atık miktarının azaltılmasını, etkin toplama sisteminin kurulmasını, atıkların geri dönüştürülmesini kapsayan atık önleme yaklaşımı olarak tanımlanan bir hedeftir.

            Atıkların geri dönüşüm ve geri kazanım süreci içinde değerlendirilmeden bertarafı hem maddesel hem de enerji olarak ciddi kaynak kayıpları yaşanmasına neden olmaktadır. Dünya üzerindeki nüfus ve yaşam standartları artarken tüketimde de kaçınılmaz şekilde bir artış yaşanmakta ve bu durum doğal kaynaklarımız üzerindeki baskıyı artırarak dünyanın dengesini bozmakta, sınırlı kaynaklarımız artan ihtiyaçlara yetişememektedir. Bu durum göz önüne alındığında, doğal kaynakların verimli kullanılmasının önemi daha da ortaya çıkmaktadır. Bu nedenledir ki son yıllarda tüm dünyada sıfır atık uygulama çalışmaları hem bireysel hem kurumsal hem de belediye genelinde yaygınlaşmaktadır.

      Bu kapsamda Isparta Belediyesi tarafından okulumuz 1. sınıf öğrencilerine seminer verilmişrir.

Mrt

        Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü tarafından okulumuz öğrencilerinin bedensel, zihinsel ve sosyal açıdan gelişimlerine katkıda bulunmak, spor yapan çocuk sayısını  arttırmak,  fırsat  eşitliği  yaratarak  kayak  sporunu  yaygınlaştırmak  ve  kayak  branşında  altyapı oluşturmak amacıyla başlatılan  "100. Yıl Kayak Eğitim Projesi" ne katılım sağladık. 

Mrt

          Sosyal-Kültürel-Sanatsal ve Sportif  Faaliyetlerle İlgili tiyatro etkinliğinde "Süt Kardeşler" Tiyatrosu sanatçı Uğur DEMİREZEN ve ekibince okulumuz Çok Amaçlı Salonunda gerçekleştirildi. Tiyatro ve sahne icrası başarısından dolayı öğrencilerimize kazanım sağlayan Tiyatro Ekibine en kalbi şükran hissi ile şükranlarımızı sunuyoruz.

Mrt

             2023-2024 Öğretim Yılı Okul Sporları Satranç Turnuvası 20 Şubat - 23 Şubat 2024 tarihlerinde Isparta Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Satranç Salonu'nda yapıldı. Okulumuz turnuva üç takımla katıldı. Okulumuz öğrencileri ilk defa bir turnuvaya katılmanın mutluluğu ve heyacanını aynı anda yaşadılar.

Şbt

               06.02.2023 Tarihinde milletimizi derinden etkilemiş olan Kahramanmaraş/Pazarcık merkezli depremlerin yıl dönümü dolayısıyla, öğrencilerimizin olası bir depreme karşı farkındalık ve hazırlık seviyelerinin arttırılması için okulumuzda AFAD Başkanlığımızın "hazirol.gov.tr" internet adresinden "Deprem Anı ve Tahliye Tatbikatı - Okul" videosu öğrencilere izletildi. 06.02.2024 Salı günü saat 10.00'da Tahliye Tatbikatı uygulandı.